Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi R8

Samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G), z centralnie umieszczonym silnikiem, produkowany od 2006 roku. Bazuje na prototypie o nazwie Le Mans quattro z 2003 roku. Wersja produkcyjna jest spokrewniona technicznie z Lamborghini Gallardo. Podobnie, jak on, R8 składany jest ręcznie – 8-15 aut na dobę. Do tej pory powstało ponad 10 tys. egzemplarzy modelu. R8 został świetnie przyjęty przez krytyków, zdobył m.in. tytuły Samochodu Roku wg „Playboya” (2008), „Top Gear” i „Fifth Gear” (2007) oraz nagrodę Word Performance Car the Year w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2008.

Audi R8 Coupe Facelifting 5.2 FSI 525KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi R8 Coupe Facelifting 5.2 FSI 525KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi R8 Coupe Facelifting 5.2 FSI 525KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi R8 Coupe Facelifting 5.2 FSI 525KM - galeria redakcyjna - emblemat boczny
Audi R8 Coupe Facelifting 5.2 FSI 525KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Audi R8 Coupe Facelifting 5.2 FSI 525KM - galeria redakcyjna - sterowanie regulacją foteli
Audi R8 Coupe Facelifting 5.2 FSI 525KM - galeria redakcyjna - sterowanie w drzwiach

Flagowy supersamochód z Ingolstadt prezentuje się z zewnątrz tak, jak powinien wyglądać sportowy bolid z najwyższej półki. Smukła bryła nadwozia idealnie współgra z agresywnymi detalami w postaci nowoczesnych lamp LED czy ogromnych wlotów powietrza. Wersję nadwoziową coupe wyróżnia charakterystyczny panel umieszczony za drzwiami bocznymi, otwarty Spyder zwraca na siebie uwagę dwoma „garbami” zdobiącymi pokrywę silnika.

Wnętrze Audi R8 nie należy niestety do perfekcyjnych. Choć zostało świetnie wykończone i ma do zaoferowania czytelne zegary, pozycja za kierownicą pozostawia wiele do życzenia, podobnie ma się sprawa z widocznością (szczególnie do tyłu). Do szybkiego pokonywania zakrętów zachęcają znakomicie wyprofilowane fotele, do robienia zakupów zniechęca natomiast mikroskopijny bagażnik (czyt. schowek).

Przy ostrym traktowaniu pedału gazu, R8 informuje nas, że drzemie w nim prawdziwa bestia, której opanowanie może sprawić trudność nawet bardziej doświadczonym kierowcom. Komu jednak supersportowe auta nieobce, doceni precyzyjny układ kierowniczy oraz podwozie nastawione na frajdę z jazdy. Znakomicie prezentuje się napęd na obie osie Quattro, znacznie gorzej wygląda poziom resorowania nierówności.

Podstawową, choć i tak piekielnie szybką „R-ósemkę” możemy mieć za mniej więcej pół miliona złotych. Choć przeciętnego Polaka kwota ta powala na kolana, potencjalnego nabywcę ucieszy fakt, że Audi jest tańsze od wielu rywali. Minus należy się kosztownemu wyposażeniu opcjonalnemu – dla przykładu, niestandardowe hamulce ceramiczne kosztują 50 tysięcy złotych…

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie brakuje głosów, że Audi wzniosło się na swoje wyżyny i stworzyło samochód, który w tej klasie może nawet przełamać hegemonię Porsche 911. Lamborghini? Sam fakt, że można zastanawiać się, czy wybrać Gallardo, czy R8 świadczy, że Audi stworzyło potwora.
Luzacjusz: Lamborghini to hardcore’owy wykop dla facetów, którzy marzą, żeby wysadzić świat w powietrze. Audi R8 to raczej czad oparty na jazzowej wirtuozerii dla audiofilów. Ale wiem jedno – to najpiękniejsze Audi jakie powstało od czasów oryginalnego Quattro.

Wersje nadwozia Audi R8

Silniki Audi R8

Lista silników:
4.2 V8 FSI (420KM), 4.2 FSI (430KM), 4.2 V8 FSI (430KM), 5.2 FSI (550KM), 5.2 FSI (525KM), 5.2 V10 FSI (525KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Tu każdy silnik jest esencją czystej adrenaliny. Potężna, widlasta „ósemka” za plecami, świetny dźwięk, 4.2l i 430KM – taka konfiguracja nie jeździ, ona teleportuje ten samochód w czasie. Ale to dalej nie wszystko – R8 4.2l mogą prześcignąć „M-ki” od BMW, które bądź co bądź nie wyglądają tak rasowo. Problem rozwiązuje silnik z Lamborghini – 5.2l, dziesięć cylindrów w układzie widlastym, 525 lub 550KM i poniżej magicznej granicy 4s do „setki”. Spalanie? Kogo to obchodzi. Wystarczy pomyśleć, że w promieniu kilkudziesięciu kilometrów nie ma szybszego auta i od razu człowiekowi robi się lepiej.

Publikacje o Audi R8

Audi R8 V10 - superowca w wilczej skórze
 
Nasz test Audi R8 V10

Na umówionym miejscu spotkania nie musiałem się długo rozglądać. Od razu wyłowiłem niebieskie R8 wśród innych samochodów. Podszedł do mnie kolega z redakcji, "Masz kluczyki i dokumenty, do zobaczenia później" - powiedział. "Jak auto?" - zapytałem. "Czysta technologia, to się...

Audi R8 e-tron - pierwsza (i raczej ostatnia) jazda
 
Nasz test Audi R8 e–tron

Audi prezentując model R8 e-tron najpierw rozbudziło marzenia i fantazje zarówno ekologów, jak i fanów supersamochodów, a potem ogłosiło, że wycofuje się z tego pomysłu. Miałem okazję odbycia jazd testowych tym modelem i jedno co mogę powiedzieć to: Audi nie idź tą drogą! Nie porzucaj tego projektu!

Audi Sportscar Experience - deszczowe szaleństwo w Poznaniu

Audi Sportscar Experience - pod tymi trzema słowami kryje się cała filozofia imprezy organizowanej przez niemieckiego producenta. Trzy modele, jeden dzień na jazdy oraz niezliczona liczba cylindrów, zaworów i koni mechanicznych, stłoczonych na jednym placu przed torem wyścigowym w Poznaniu. Audi RS4,...

Audi R8 - stuknięty profesor po kuracji odmładzającej

Gdy Audi R8 wchodziło na rynek, wielu obserwatorów dziwiło się, że stateczne i często po prostu nudne Audi, było w stanie stworzyć ten ciekawy samochód. Wielu uważało również, że te śmiałe kształty szybko się znudzą i opatrzą. Dziś po niemal 6 latach od premiery w Paryżu, Audi R8 nadal wygląda świetnie...

Audi R8 V10 Spider

Poczuj się jak ktoś naprawdę wyjątkowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi R8

Audi R8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Audi R8

od 537 500 zł do 876 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (430 - 550 KM): 4.2 FSI, 5.2 FSI

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa
Katalog nowych aut Audi R8
 

Najpopularniejsza wersja Audi R8

Audi R8 5.2 FSI 550KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

alufelgi
radio / CD
klimatyzacja
skórzana tapicerka
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet 1 "Skóra Feinnappa" Audi exclusive - 14 600
Pakiet 1 "Feinnappa/Alcantara" Audi exclusive dla foteli kubełkowych - 12 260
Pakiet stylizacyjny "Monoposto" w skórze (Audi Exclusive) obejmuje - 8 180
Pakiet "Schowek" - 1 460

Cena katalogowa

876 000

Zobacz ofertę Audi R8 5.2 FSI 550KM - 2 drzwiowe coupe
 

Audi R8 najczęściej porównywane z:

Audi A5
3.0 TFSI (333 KM)
BMW Seria 6
M6 (560 KM)
Peugeot RCZ
1.6 THP (200 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 30 800 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki Grand Vitara 1,6 Comfort Suzuki Grand Vitara 1,6 Comfort
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 106KM, benzynowy.
Cena: 90 490 zł 83 990 zł
Zyskujesz: 6 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi R8

Audi R8
benzyna 430 KM
29 853 km, 2012
0 PLN
Audi R8
benzyna 430 KM
44 500 km, 2011
0 PLN
Audi R8
benzyna
6 400 km, 2011
0 PLN
Audi R8
benzyna 420 KM
26 000 km, 2010
0 PLN

Ocena auta Audi R8

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 3,84
  • Średnia dla segmentu
    Auta sportowe: 4,27

Wybrane opinie

Audi R8 Coupe 4.2 V8 FSI (420 KM)

Mogę powiedzieć tylko jedno wspaniała zabawa podczas jazdy. Auto kompletnie niefunkcjonalne i bardzo glośne co jest jego oczywiście atutem a nie wadą. Polecam dla ludzi którzy oczekują od jazdy sam. coś więcej. Radio i CD zbyteczne z całym tym naglośnieniem B&O ponieważ z silnika płynie najpiękniejsza muzyka.

dodał: kondor
  • Zalety
  • + silnik
  • Wady
  • - widoczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi R8

Audi R8 Roadster Audi R8 4.2 V8 FSI Coupe Facelifting (2013) Audi R8 V12 TDI Audi R8 5.2 FSI Audi R8 Coupe Facelifting 5.2 FSI 525KM - galeria redakcyjna Audi R8 V10 Spyder RENM Performance Audi R8 GT Audi R8 V10 Spyder Facelifting Audi R8 V10 plus Audi R8 Anderson Germany
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi R8

  • 1.
  • 4,25 Audi R8 5.2 V10 FSI (525KM) 2007r.
    dodał: Thomas., 13.01.2011

    Nie odczuwam różnicy w mocy narazie , auto sprowadziłem z Niemiec , było lekko rozbite z przodu (blacharka głownie i pare częsci typu chłodnica) , blacharka wyniosła mnie ze szpachlą i malowanie dokładnie 2430 zł . Gaz firmy LANDI RENZO założyłem za 2990 zł , miła obsługa w warsztacie i pełen profesjonalizm. Mam super bryke a śmigam za grosze.

  • 2.
  • 4,50 Audi R8 4.2 V8 FSI (420KM) 2007r.
    dodał: adam, 22.04.2011

    nie mam audi r8 ale mialem okazje jezdzic w niemczech. napisalem poniewaz chcialem sie dowiedziec gdzie niejaki ,tomas, umiescil butle, podejrzewam ze widzial r8 na zdieciu . pozdrawiam wlascicieli r8 .

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi R8

Audi R8

Ostatnie komentarze:

~Panicz~Panicz

Mam r8 i nie zeszło mi poniżej 27
A co dopiero 20 gazu ...bzdura

~Q~Q

Kolego ~anty- taka prawda, na tej stronie może 1% ocen aut sportowych i luksusowych to rzeczywiste oceny użytkowników takowych aut, reszta to bzdury produkowane przez gimnazjalistów, którzy mają zbyt dużo wolnego czasu. Czasem się zastanawiam: śmiać się czy płakać, gdy czytam czyjąś "ocenę" na przykład Audi R8 lub jakiegoś Porsche i owa osoba nie potrafi nawet napisać nawet kilku słów bez błędów ortograficznych, a sama budowa zdań jest obrzydliwie infantylna. Portal AUTOCENTRUM.PL powinien sprawdzać wiarygodność przynajmniej części takich opinii i usuwać te niezbyt wiarygodne. Wcale nie trzeba tutaj podejmować jakichś radykalnych działań, wystarczy przeczytać daną opinię i chwilę pomyśleć, bo wiele opinii to typowe bzdury gimnazjalne. Sam już wielokrotnie wysyłałem zgłoszenia do ekipy autocentrum, ale żadna z nich nie została usunięta. Jak widać na tym portalu nie liczy się jakość, a ilość.

~anty~anty

sami debile nie maja AUDI R8 i miec nie beda a oceniaja ZENADA

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 339
Przejechany dystans
20 075 597 km
Zatankowanego paliwa
816 910 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 356
Wydanych pieniędzy
1 854 784 zł
Średnie wydatki na auto
1 533 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 664
Wydanych pieniędzy
4 735 914 zł
Średnie wydatki na auto
3 914 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 210)

Zużycie paliwa Audi R8

Na podstawie 7 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: THX MARIUSZ N, dodano: 28.09.2007 12:32

Troche to auto pali ale jakoś z tym żyje.AUDI R8 GÓRĄ:):):) Pozdrawiam Sukiego:):). Jak tam twoje BMW 735?:):)

pełny raport Audi Coupe 5.2 V10 FSI

autor: Mateusz, dodano: 19.02.2012 21:12

Mam to auto niecały rok i już paliwo mnie kosztowało dobre auto klasy średniej, obecnie jeździ nim moja żona (wersja roadster) to już na pewno mniej pali, ale z porównaniem do ferrari 458 to była hybryda, ferrari pali 40l ale jest tego warte.

pełny raport Audi Spyder 5.2 V10 FSI

autor: Artur, dodano: 10.06.2011 15:46

Nie ma co wierzyć prospektom reklamowym. Auto swoje musi spalić. W miastach są korki, a w trasie się ciśnie - proste.

pełny raport Audi Coupe 5.2 V10 FSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi R8

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi R8

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Audi R8
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi R8 5.2 FSI 525KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi R8, oglądali także