Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8 D2

Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.

Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - prawy bok
Audi A8 2000 - widok z przodu
Audi A8 2000 - silnik
Audi A8 2000 - widok ogólny wnętrza
Audi A8 2000 - kokpit
Audi A8 2000 - kokpit

Generacje Audi A8

  • A8 D2   1994 - 2002
    Audi A8 D2
    • Wybierz generację

    • A8 D4 (2010 - teraz)
    • A8 D3 (2002 - 2010)
    • A8 D2 (1994 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Wersje nadwozia Audi A8 D2

Silniki Audi A8 D2

Lista silników:
2.8 quattro (163KM), 2.8 (174KM), 2.8 (163KM), 2.8 30V (193KM), 3.7 (230KM), 3.7 40V (260KM), 4.2 (300KM), 4.2 quattro (245KM), 4.2 40V quattro (310KM), 4.2 quattro (238KM), 4.2 quattro (300KM), 4.2 V8 (340KM), 4.2 V8 (360KM), 6.0 quattro (420KM), 2.5 TDI (180KM), 2.5 TDI (150KM), 3.3 TDI (225KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Aluminiowy luksus - Audi A8 (2002-2009)

Czy limuzyna może zachwycać lekkością prowadzenia i zwinnością na zakrętach? Wystarczy choć raz poprowadzić Audi A8, by nie mieć jakichkolwiek wątpliwości. Fabrycznie nowe egzemplarze były w zasięgu najlepiej sytuowanych, jednak dziesięciolatka można kupić za cenę salonowego auta segmentu C.

Audi A8 L High Security - czołg spod znaku czterech pierścieni

High Security - trudno o nazwę równie dobrze oddającą charakter opancerzonych wersji limuzyn ze znaczkiem Audi. Za sprawą zaawansowanych technologii i ultra-wytrzymałych materiałów, "najwyższy poziom bezpieczeństwa" gwarantuje też najnowsze A8 L High Security.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8 ślicznotka 53,53

Audi A8 51,09

Audi A8 43,18

Audi A8 4.2 Quattro 76,04

Audi A8 61,21

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

advark 30,04

deejaysero 32,43

Nowak_zg 31,17

Karas123 61,65

i3tomek 30,06

sorantor259 30,01

jacol876 30,43

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

od 360 100 zł do 634 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (310 - 520 KM): 4.0 TFSI, 3.0 TFSI, 4.0 TFSI, 6.3 FSI

 

Diesel (258 - 385 KM): 3.0 TDI clean diesel, 4.2 TDI clean diesel

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8 4.0 TFSI 520KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

hak
radio / CD
niezależne ogrzewanie
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet systemów wspomagających kierowcę z Audi pre sense plus - 19 750
Pakiet skórzany pełny - 35 730
Pakiet skórzany rozszerzony - 6 140
Pakiet Alcantara w kolorze czarnym - 8 330
Pakiet Alcantara - 8 330
Pakiet stylistyczny - Audi design selection beż Messing - 43 130
Pakiet stylistyczny - Audi design selection brąz Balao - 43 130
Pakiet optyczny wnętrza z aluminium - 0
Pakiet skórzany Feinnappa - 0

Cena katalogowa

551 500

Zobacz ofertę Audi A8 4.0 TFSI 520KM - 4 drzwiowy sedan
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa S
300 Blue TEC HYBRID (204 KM)
BMW Seria 7
740i (320 KM)
Jaguar XJ
3.0 V6 S/C (340 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8 D2

  • Średnia ocena
    na podstawie 161 opinii
  • 4,46
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

AUTO JEST DOSKONAŁE !!! ma 14 lat a wygląda nadal elegancko, niesamowite jest to iż w 94 roku człowiek był w stanie zrobić taaakie auto, niewyobrażałem sobie tak wielkiej różnicy pomiędzy a8 a zwykłym samochodem. Nikt nie chce mi wierzyć że to auto ma tyle lat. Dobra rada : kupować pojazd tylko serwisowany! nie musi mieć super małego przebiegu tylko musi być zadbany. Nie oszczędzć na serwisowaniu jak trzeba coś naprawić lub wymienić oleje to trzeba to zrobić. Czekanie w nieskończoność może dramatycznie się skończyć. Jedyny słuszny silnik to 4,2 i wersja quattro. Nie ma innej opcji dlaczego ? diesel 2,5 tdi i 2,8 benzyna są pomyłką w tak dużym aucie zupełnie sobie z nim sobie nie radzą, dobry jest 3,7 l ale pali tyle co 4,2 i jest 70 KM słabszy. Poza tym wersje 4,2 były najlepiej wyposażone.

dodał: d.radzio@wp.pl
Audi A8 S8 Sedan 4.2 V8 (360 KM)

Petarda, 6cio letnie auto które na parkingach podziemnych gra na uszach nie przesadzonym basem lecz tak akurat słychac że jedzie 4.2 benzyna, kazdy m5 czy inny wynalazek z napędem na kedną os jak chce zobaczyć róznice to zapraszam na jakis mały wyscig w śniegu... choć nie chętnie bo nie kupiłem go do wyscigów a wygody, do wyscigów kupił bym rs4 mnijszy i zwrotniejszy mi zależało na wygodnej limuzynie z subtelnym podkreśleniem S czylu lusterka srebrne tłumik itd itd wszystko oryginalnie a nie jak 99% S naklejone . di rury wyd w dół i nakładki na lusterka które sie nigdy nie sciemnią :-) pomijając o braku kilkuset KM :-) ale naklejki od S i potem stajesz obok takiego wynalazku to ani nie wygląda ale mają jedna zalte fajnie znikają we wstecznym lusterku

dodał: Hoody
Audi A8 S8 Sedan 4.2 V8 (340 KM)

jak na 8 letni samochód wyglada doskonale ma ponad czasowa sylwetke na drodze budzi respekt i szacunek wyglada jak pomniejszony czołg swietny przyjaciel jesli sie dba o niego to odwdzieczy sie sie niezawodnoscia zadnych tanich zamieników i pro formy. Potrafi poprawic humor jak czlowieka dopadnie nostalgia itp wystarczy go otpalic a sam dzwiek juz nam zdejmuje cierzar z duszy potem juz jest tylko lepiej :))) nigdy nie marudzi nie narzeka nie fochuje sie co prawda jest drogi w utrzymaniu ale nie jedna panienka wymaga wiekszego nakladu finansowego a i tak nazeka marudzi i szczela focha bo cos tam... i potrafi zjebac nawet najlepszy humor szowinistyczne myslenie ale prawdziwe ja wybrałem s8 i nie narzekam

dodał: ronin
Audi A8 S8 Sedan 4.2 V8 (340 KM)

wysmienite autko dla osob szukajacych w limuzynie cech sportowego autka. swietnie sie prowadzi, jest wygodne, ma efektowna stylizacje i wbrew pozorom nie jest az tak drogie w utrzymaniu jak by sie wydawac moglo. w porownaniu z mercedesem jego koszty utrzymania sa wresz smieszne. auto bardzo dobrze dopracowane na dlugie lata. mercedes jest tez ok. ale jest bez wyrazu i jest autem raczej do spokojnej emeryckiej jazdy.

dodał: Mariusz Gdańsk
Audi A8 Sedan 3.7 40V (260 KM)

jest to moje bodajże szóste audi,zawsze jeżdziełem setkami to jest moja pierwsza klementynka A8,jest lepsza niż sobie mogłem wyobrazić ,jest już wiekowa (ma osiem lat) ale jest w doskonałej kondycji wizualnej i technicznej... co tu jeszcze dodać, jeśli kogoś stać na kupno nowego auta niższej klasy niech lepiej kupi używane doskonałe A8 to jest po prostu moto-niebo pod każdym względem.....

dodał: Wojtek
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 hybrid Facelifting (2014) Audi A8 L Hybrid Audi A8 4.0 TFSI quattro Facelifting (2014) Audi A8 2002 Audi S8 2005 Audi A8 2007 Audi A8 2000 Audi A8 L W12 6.3 FSI quattro Facelifting (2014) Audi S8 Facelifting (2014) Audi A8 Hybrid
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 V8 (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

90 komentarzy

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Lukasz84~Lukasz84

Pytanko do osób które śmiały buda D2 i zmieniły na D3.Jak postrzegacie różnice tych aut?Czy podzielcie moje zdanie ze nowsze nie zawsze znaczy lepsze,lepiej wyłączone i mniej awaryjne?
Pozdrawiam wszystkich czytelników

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 217
Przejechany dystans
20 787 413 km
Zatankowanego paliwa
842 864 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 481
Wydanych pieniędzy
1 898 195 zł
Średnie wydatki na auto
1 516 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 827
Wydanych pieniędzy
4 782 124 zł
Średnie wydatki na auto
3 820 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 252)

Zużycie paliwa Audi A8/S8 D2

Na podstawie 212 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Moje A8, dodano: 27.03.2009 11:53

4.2 nie będzie palił mało ale jak się jeździ rozsądnie i pozwala aby Tiptronic troszczył się o wybór najlepszego przełożenia to spalanie jest całkiem przyjemne. Celowałem w 20l/100km w mieście. Jest o 5 mniej wiec jestem pozytywnie zaskoczony (spokojna jazda ale nie w trybie ślimaka).

pełny raport Audi Sedan 4.2 V8

autor: Dawid, dodano: 01.09.2011 14:52

Witam, D3 Long, 335KM, na trasie do 100km/h jazda bardzo płynna spalanie wg kompa 11l/100km. Trasa nieco żwawiej, kilka ostrych wyprzedzeń, ogólna prędkość do 120-130km/h - 13l/100km. Miasto, małe, bez świateł, bardzo krótkie odcinki = oszczędnie 16l/100km, nieoszczędnie (ale nie rajdowo) = 20l/100kmh. Jazda testowa czyli przyspieszenia i ostre hamowania 0-200kmh spalanie 31l z 20kilometrów. Spalanie licznika nr2 z 75h jazdy (srednia 48km/h, czyli jakieś 3,5tys km) - 16,3L/100km (miasto+trasy)

pełny raport Audi Long 4.2 V8

autor: Nowak_zg, dodano: 10.01.2013 14:47

Najwyzszy model ze stajni OOOO to i ceny czasami chore :) a czasmi czlowiek sie milo zaskakuje. Spalanie miasto 18-27L, spalanie trasa 10-15L :) w zaleznosci od tego jakie miasto i jaka trasa oraz od tego jak ciezka noge mamy. Ceny czesci czasem przerazaja ... np Amortyzator w ASO 6500zl za sztuke :), rozrzad na dobrych zamiennikach typu contitech ruvile itd.. ok 1500zl, tarcze i klocki przod i tyl lekko ponad 1000zl, oleju wchodzi niecale 8L ... :) ogolnie trzeba sie liczyc z kosztami troche wyzszymi niz w "golfie" itp

pełny raport Audi Sedan 4.2 V8
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8 D2

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8 D2

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A8 D2
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także