Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A5/S5

Luksusowy samochód sportowy (segment G) o nadwoziu coupe lub kabriolet (dostępny od 2009 roku) produkowany od 2007 roku. A5 uważany jest za następcę takich modeli jak Audi Coupe (na bazie Audi 80) oraz wersję kabrio Audi A4. Samochód oparto na prototypie o nazwie Nuvolari quattro (na cześć kierowcy wyścigowego Tazio Nuvolariego) z 2003 roku. Konstrukcyjnie A5 bazuje na trzeciej generacji Audi A4. Oba auta zbudowano na tej samej płycie podłogowej o symbolu MLP. Model oferowany jest również w mocniejszej wersji S5, a od 2009 roku - dostępny także w wersji nadwoziowej typu liftback.

Audi A5 RS5 Facelifting 4.2 FSI 450KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Audi A5 RS5 Facelifting 4.2 FSI 450KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi A5 RS5 Facelifting 4.2 FSI 450KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi A5 RS5 Facelifting 4.2 FSI 450KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Audi A5 RS5 Facelifting 4.2 FSI 450KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Audi A5 RS5 Facelifting 4.2 FSI 450KM - galeria redakcyjna - kokpit
Audi A5 RS5 Facelifting 4.2 FSI 450KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z klasycznym coupe, 5-drzwiowym Sportbackiem czy cabrio przykrytym sof-topem, Audi A5 prezentuje się tak, jak powinno wyglądać auto sportowe tej klasy - dynamicznie, elegancko i prestiżowo. Samochód nie spodoba się może fanom futurystycznych detali czy wyrazistych przetłoczeń, ale już wielbicieli ponadczasowych kształtów powinien zadowolić w stu procentach.

Audi zbudowało swój sportowy model na popularnym A4 i nie omieszkało przenieść z "dawcy organów" elementów wnętrza. Kabinę pasażerską charakteryzują więc wysokogatunkowe materiały wykończeniowe, perfekcyjny montaż poszczególnych elementów, dostojny design wzbogacony sportowymi akcentami, a także świetne fotele. Te ostatnie są nie tylko bardzo wygodne, ale i doskonale wyprofilowane.

Wnętrze sportowej limuzyny Audi ma jednak swoje mankamenty. Podczas, gdy z przodu ilość przestrzeni jest więcej niż wystarczająca, podróżujący z tyłu mają powody do niezadowolenia (choć bezpośredni rywale wcale nie są w tej materii lepsi). Minus należy się również widoczności do tyłu (spowodowanej mocno pochyloną szybą tylnej klapy) oraz ergonomii obsługi (która w przypadku kilku funkcji auta wymaga dłuuugiego przyzwyczajenia).

Dynamiczny design i niska pozycja za „kółkiem” zachęcają kierowcę do agresywnej jazdy. I również w tym przypadku Audi A5 pokazuje klasę prawdziwego samochodu sportowego. Zawieszenie wyśmienicie radzi sobie z pokonywaniem ostrych zakrętów, a układ kierowniczy gwarantuje perfekcyjną kierowalność. Szkoda tylko, że zastosowanie sportowych nastawów układu jezdnego tak mocno odbiło się na komforcie.

Ceny "A-piątki" potrafią niestety przyprawić o zawrót głowy - bez względu na wersję nadwoziową czy odmianę silnikową są one wysokie. W obrębie własnego segmentu, Audi plasuje się jednak pośrodku stawki, dzięki czemu jego koszty zakupu trzeba ostatecznie uznać za akceptowalne. Bogate wyposażenie standardowe idzie w parze z bardzo bogatym wyposażeniem opcjonalnym, jednak wszelkie dodatki swoje kosztują.

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.
Luzacjusz: A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

Wersje nadwozia Audi A5

Silniki Audi A5

Lista silników:
1.8 TFSI (160KM), 1.8 TFSI (170KM), 2.0 TFSI (211KM), 2.0 TFSI (180KM), 2.0 TFSI (180KM), 2.0 TFSI (180KM), 2.0 TFSI (225KM), 2.0 TFSI (211KM), 3.0 TFSI (333KM), 3.0 TFSI (272KM), 3.2 (265KM), 4.2 FSI (450KM), 4.2 (354KM), 4.2 FSI (450KM), 2.0 TDI (143KM), 2.0 TDI ultra (163KM), 2.0 TDI clean diesel (150KM), 2.0 TDI (150KM), 2.0 TDI clean diesel (190KM), 2.0 TDI (177KM), 2.0 TDI (143KM), 2.0 TDI (170KM), 2.0 TDI (136KM), 2.0 TDI (170KM), 2.0 TDI (143KM), 2.0 TDI ultra (136KM), 2.7 TDI (190KM), 2.7 TDI (190KM), 3.0 TDI (204KM), 3.0 TDI (240KM), 3.0 TDI (240KM), 3.0 TDI clean diesel (245KM), 3.0 TDI (245KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

To sportowe auto najbardziej spełnia się w wersji S5 i RS5, ale zejdźmy na ziemię. Tak naprawdę już najsłabszy motor 1.8 TFSI 170KM generuje całkiem niezłe osiągi – chętnie się zbiera i przyspiesza w prawie każdym zakresie obrotów. Bardziej spontaniczny jest jednak 2.0 TFSI 225KM, który serwuje to, co w tym aucie jest najlepsze – emocje. Przyjemna rezerwa mocy jest odpowiednia, a bardziej wymagającym spodoba się w razie czego doładowany 3.0 TFSI 272KM. Podobną adrenalinę do tego ostatniego silnika zapewnia o dziwo sporo słabszy, 245-konny diesel o takiej samej pojemności. 204-konny wariant oraz wersja 2.0 TDI 177KM sprawdzą się w nieco spokojniejszej jeździe, ale nie pozbawionej pieprzu. I tak przegonią większość aut na drodze.

Publikacje o Audi A5

Audi RS5 Cabriolet - doznania ekstremalne
 
Nasz test Audi RS5 Cabriolet 4.2 V8 FSI

Samochody, które pozwalają cieszyć się jazdą pod gołym niebem budzą wiele emocji. W Audi RS5 emocje sięgają zenitu. Kabriolet z Ingolstadt kryje pod maską 450-konne 4.2 V8. Potężny agregat zapewnia świetne osiągi i doskonale brzmi. Właściwości jezdne? Fenomenalne!

Audi RS5 - niemiecki muscle car
 
Nasz test Audi RS5 4.2 V8 FSI

Potężny silnik, stały napęd na cztery koła oraz perfekcyjna jakość wykonania. Jeżeli dodamy do tego bogate wyposażenie, wystarczającą ilość przestrzeni w kabinie oraz bulgoczący wydech otrzymamy samochód idealny. Najpoważniejszą wadą Audi RS5 jest... astronomiczna cena.

Audi A5 - odświeżony przebój
 
Nasz test

Są różne faceliftingi. Jedne potrzebne są inżynierom, inne marketingowcom, a ich skala pozwala precyzyjnie określić, na ile popularny był model w swoim pierwszym wcieleniu. Jeśli zalegał on na półkach, to do pracy zabierają się inżynierowie, facelifting jest wówczas bardzo głęboki i w efekcie powstaje...

Audi A5 udoskonalone
 
Nasz test

O modelu A5 sami przedstawiciele Audi mówią, że jest to najładniejszy samochód w ich gamie. A mają w czym wybierać - choćby TT czy R8 do brzydkich nie należą. Przyznam się zresztą, że ja sam od 2007 roku, kiedy A5 pojawił się w salonach, również uznałem go za swojego faworyta jeśli chodzi o design. Mamy...

Konkurencja wewnątrz koncernu VW
 
Nasz test

W przypadku koncernów samochodowych, skupiających kilka firm, podział ról jest z reguły bardzo prosty: jeden zajmuje się samochodami popularnymi, drugi modelami ekskluzywnymi, trzeci sportowymi, czwarty indywidualnościami najwyższej półki itd. Oczywiście każdy z producentów ma możliwość wejść w obszar...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A5

Audi A5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A5autoWcentrum - społeczność Audi A5

najwyższe oktanyAuta - Audi A5

Audi A5 46,88

Audi A5 30,67

Audi A5 S5 50,52

Audi A5 kocur 37,77

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A5

Muzyczek 30,15

sylwiusz79 30,09

kolorado80 62,23

delikwent 35,28

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Audi A5

od 144 900 zł do 442 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (170 - 450 KM): 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.0 TFSI, 4.2 FSI

 

Diesel (150 - 245 KM): 2.0 TDI, 2.0 TDI clean diesel, 2.0 TDI ultra, 3.0 TDI, 3.0 TDI clean diesel

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa, 7-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa
Katalog nowych aut Audi A5
 

Najpopularniejsza wersja Audi A5

Audi A5 3.0 TFSI 333KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Schowek - 640
Pakiet asystujący - 8 300

Cena katalogowa

287 600

Zobacz ofertę Audi A5 3.0 TFSI 333KM - 2 drzwiowe coupe
 

Audi A5 najczęściej porównywane z:

Porsche 911
3.8 (400 KM)
BMW Seria 6
M6 (560 KM)
BMW Seria 6
640i (320 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 20 800 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Nowa Micra ACENTA Nissan Nowa Micra ACENTA
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 49 390 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 11 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A5

Audi A5
2.0 diesel 143 KM
62 500 km, 2011
35 000 PLN
Audi A5
3.0 diesel 240 KM
136 000 km, 2007
77 999 PLN
Audi A5
2.0 diesel 143 KM
155 000 km, 2011
99 000 PLN
Audi A5
2.0 benzyna 211 KM
26 000 km, 2009
105 000 PLN

Ocena auta Audi A5/S5

  • Średnia ocena
    na podstawie 40 opinii
  • 4,37
  • Średnia dla segmentu
    Auta sportowe: 4,27

Wybrane opinie

Audi A5 Coupe 3.0 TDI (240 KM)

Ogólnie samochód super!!! przyspieszenie poniżej 6, napęd quattro, wygodny, komfortowy i szybki samochód w porównaniu do innych GT to przecież diesel więc co by nie mówić jest bardziej ekonomiczny niż benzyna...(od właściciela RS4 słyszałem... no mój samochód idealny to super to super... i nawet raz 250 km na jednym baku przejechałem) więc w sumie nie ma co narzekać szkoda tylko że z pakietem opcji kosztuje prawie 300tys....

dodał: mswia5
Audi A5 Coupe 3.0 TDI (240 KM)

Samochód szybki, pewny, bezpieczny, ładny. Czego więcej chcieć?

dodał: Reklas
Audi A5 Coupe 3.0 TDI (240 KM)

Użytkowałem lepsze, użytkowałem gorsze..............

dodał: Humanum
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + silnik
  • Wady
  • - widoczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A5

Audi A5 Cabrio 2012 Audi S5 Sportback Audi S5 Cabrio 2012 Audi A5 Cabrio Audi RS5 4.2 V8 FSI 450KM - galeria redakcyjna Audi A5 Audi A5 Coupe Facelifting 2.0 TDI 177KM - galeria redakcyjna Audi S5 Audi RS5 Facelifting Audi A5 Coupe Facelifting 2.0 TFSI 211KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A5

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A5

Audi A5

Ostatnie komentarze:

~minkhgt~minkhgt

Co tu ludzie piszą?! Jak to idealny samochod do lpg?? To jest zbrotnia traktować taki samochod gazem. Ogolna ocena 7/10. Przesiadlem sie do a5 3.0tdi z bmw e60 535d rocznik 2006 ktore oceniam o wiele wyzej 9/10 bardziej sportowe i agresywne tyle ze bardziej wadliwe ciagle klopoty z ibs i tyre pressure na nisko profilowych oponach. Moim nastepnym marzeniem jest audi rs3 o ile zona sie zgodzi

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 475
Przejechany dystans
19 893 642 km
Zatankowanego paliwa
785 267 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 201
Wydanych pieniędzy
1 788 532 zł
Średnie wydatki na auto
1 529 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 585
Wydanych pieniędzy
4 709 330 zł
Średnie wydatki na auto
4 025 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 170)

Zużycie paliwa Audi A5/S5

Na podstawie 61 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: tomanek, dodano: 25.09.2011 17:07

Średnie spalanie po 10.000km zrobionych w 100% po mieście to wg komputera 15,4l/100km. Jak na tak mocne auto V8 jest to wynik godny odnotowania. Kupując auto spodziewałem się średniego spalania w mieście na poziomie 19l/100km, więc jestem pozytywnie zaskoczony. Dźwięk silnika V8 nie da się z niczym porównać.

pełny raport Audi S5 Coupe 4.2

autor: brx, dodano: 17.05.2013 20:35

Miasto - krótkie trasy 12-13L a w trasie w zależności od stylu 8-10L.

pełny raport Audi Sportback 2.0 TFSI

autor: Hans, dodano: 16.04.2009 21:03

Jak go depne to 11.2 zje :)

pełny raport Audi Coupe 1.8 TFSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Audi A5/S5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A5/S5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A5
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A5 4.2 FSI 450KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A5, oglądali także